Man kan bara hålla sig ifrån akvarium ett tag.
Ställde upp det här för några veckor sedan och beställde hem 3st eldålar.
Tog ett jävla tag innan dom kom in men nu simmar dom runt här hemma. Ska justera flödet för det verkar vara lite för kraftigt för att dom ska vara ute och simma mer.

Skrivet av randomrogge
Man kan bara hålla sig ifrån akvarium ett tag.
Ställde upp det här för några veckor sedan och beställde hem 3st eldålar.
Tog ett jävla tag innan dom kom in men nu simmar dom runt här hemma. Ska justera flödet för det verkar vara lite för kraftigt för att dom ska vara ute och simma mer.
En gång i akvarieträsket, alltid i akvarieträsket. ?
Den på bild ser väldigt ljus ut för att vara en eldål, men de är väl kanske lite bleka som små. Kanske ljuset som luras också? Lycka till med dem i alla fall. De kan ju vara lite luriga och kräsna med maten ibland. Man har just ett en och annan som tynar bort pga svält tyvärr. ?
Jo verkligen! Ska köra igång mitt 375L också så fort jag får det upp ur källaren :D
Alla tre är rätt bleka än men när man kollar riktigt nära så ser man mönstret. Hämtade dom igår mitt på dagen och redan på kvällen provade jag lite röda mygglarver och alla tre glufsade i sig! :D
Dom är mycket mer aktiva än dom 2 eldålarna jag hade förut och som har tynade bort av svält :/
Nu ska man bara få lite storlek på "ålis" "Lova" och "prickis" som döttrarna döpt dom till :)
Kom hem till det här :/
Den hade just börjat äta igår!!
Dom två som är kvar äter massor och mår bra iaf

Skrivet av randomrogge
Kom hem till det här :/
Den hade just börjat äta igår!!
Dom två som är kvar äter massor och mår bra iaf
Najj vad trist! Men kanske inte superduper oväntat... Det verkar ju som sagt att små eldålar (kanske pilnäbbar över lag?) har en tendens att tyna bort om de inte får i sig tillräckligt med käk. Kan ju ha varit så att just denna gått så pass länge med för lite mat att den blivit skadad invärtes och därmed bortom räddning. Håll noga koll på de andra så att de verkligen lägger på sig och äter bra, så att de inte har någon parasit eller mask! Och kör en medicinkur vid första misstanke. Håller tummar och tår!
Ja tyvärr verkar det som det. Var så glad igår då man såg att den som dog verkligen började äta men ja det kanske var stopp i systemet så den dog av det :/
Gjorde ett mindre vattenbyte efter jag plockat upp den döda, men ska hålla koll på dom.
Dom två som är kvar äter riktigt bra, ser nästan ut som korvar efter dom ätit. Men ska ha ett öga på dom så inget lurt händer
Så fort man sätter sig vid datorn känner man sig iakttagen! Dom verkar vara hungriga hela tiden och har vuxit lite och inte bara om magen då :)

Skrivet av randomrogge
Så fort man sätter sig vid datorn känner man sig iakttagen! Dom verkar vara hungriga hela tiden och har vuxit lite och inte bara om magen då :)
Gött! Bara att mata på! ? Håller tummarna.
Nu har dom börjat mörkna till och få fin mönstring. Lite svårt att få bra bilder på dom bara.
Dom har vuxit rätt bra också, mest runt magen men lite på längden också!