Butiker och grossister

»

Glaser + arapaima gigas = sant

1/4
Postade i bentunge tråden också men kanske passar bättre här?
Fick veta att arapaima tagits in av glaser och snart finns på listan. Som sagt, ingen som har plats för den kanske men någon galning kanske har det haha.
Varför säljer man arapaima?! Alltså, där kan jag inte annat än tycka att det är djurplågeri. Det går inte att realistiskt hålla dem. Sju resor värre än de andra giganterna som RTC, TSN, Agar osv.
[QUOTE=Tigerflickan;13055]Varför säljer man arapaima?! Alltså, där kan jag inte annat än tycka att det är djurplågeri. Det går inte att realistiskt hålla dem. Sju resor värre än de andra giganterna som RTC, TSN, Agar osv.[/QUOTE]

Benägen att hålla med.Ballt som fan,men vem har plats?.

Nä bättre att dom får stanna där dom är istället för att hamna i soptunnan tillslut.Om ingen har en stor uppvärmd damm då såklart.
men han som gjorde ett 24 kubiks kar (hette han gigas?) letar väl efter arapaimor, eller han kanske redan har fått tag på några?
[QUOTE=robidobban;13068]men han som gjorde ett 24 kubiks kar (hette han gigas?) letar väl efter arapaimor, eller han kanske redan har fått tag på några?[/QUOTE]

http://www.rovfisk.se/showthread.php?702-22-kubik-snart-klart&highlight=dolck

Dem hade en arapaima på rätt fin storlek, som tyvärr hoppad ur karet.
Fattade det som att han ville ha igen till det stora karet, eller har jag fel om det?
Jag har 6 dm paima i frysen...
[QUOTE=Leopoldi;13073]Jag har 6 dm paima i frysen...[/QUOTE]

Ja det är väll där dom slutar tyvärr.Läre ju bli jävligt dyrt och krångligt dock om man vill käka gigas lite då och då=).
[QUOTE=robidobban;13068]men han som gjorde ett 24 kubiks kar (hette han gigas?) letar väl efter arapaimor, eller han kanske redan har fått tag på några?[/QUOTE]

Ja det skulle väll vara han då och då är ju t.o.m det i underkant om man planerat att ha en hela dess liv.

Men helt klart bäst förutsättningar i sverige iaf som privatperson!.
Mm, det är väl sebbe84 (jag har ju inte stenmans encyklopediska minne så rätta mig gärna) och tigrinus som har intresse och utrymme.. Skulle gärna fodervärda en dock..
Roliga fiskar som simmar mycket och är matglada....
Hur löser man cites intyget på dom om man köper ifrån Glaser? Eller köper man en channa men får en arapaima?
[QUOTE=Freke;13107]Hur löser man cites intyget på dom om man köper ifrån Glaser? Eller köper man en channa men får en arapaima?[/QUOTE]

Nja,snarare så betalar du för en Arapaima och får en Channa.................
[QUOTE=Tigerflickan;13055]Varför säljer man arapaima?![/QUOTE]
Varför vilja ha en är väl snarare frågan = gräsliga! :p
gigas är väl fina =) finns väl fler olämpliga fiskar?? viktiga är väl att man gör vad man kan för att fisken ska ha det så bra som möjligt fram till den dag de dör?
Kände bara att jag var tvungen att outa min som [SIZE=2]Arapaimofob[/SIZE]... har försökt tycka om dom men kan inte leva med lögnen längre, hade nog inte skaffat ens om jag hade plats

...om den inte är short body då förstås! :o

Alla andra mega-fiskar gillar jag dock, och har inget moraliskt problem med att skaffa sådana och sedan göra fiskmat/whatever med dom när dom blir förstora så länge dom är odlade.

Eller iaf. inte hotade arter...
[QUOTE=THE DOUCHE;13690]Kände bara att jag var tvungen att outa min som [SIZE=2]Arapaimofob[/SIZE]... har försökt tycka om dom men kan inte leva med lögnen längre, hade nog inte skaffat ens om jag hade plats

...om den inte är short body då förstås! :o

Alla andra mega-fiskar gillar jag dock, och har inget moraliskt problem med att skaffa sådana och sedan göra fiskmat/whatever med dom när dom blir förstora så länge dom är odlade.

Eller iaf. inte hotade arter...[/QUOTE]

Ja smaken är som baken.Ja gillar dom som fan.Men tror inte jag hade skaffat en ens om ja hade stor uppvärmd damm i ärlighetens namn fast då mer pga matkonsumtion osv.
[QUOTE=silurus_glanis;13569]gigas är väl fina =) finns väl fler olämpliga fiskar?? viktiga är väl att man gör vad man kan för att fisken ska ha det så bra som möjligt fram till den dag de dör?[/QUOTE]

Var och en får ju tycka som dom vill.Men utan att kasta tofflan på dig eller så,så kan jag tycka att med det resonemanget så borde jag ju kunna köpa en valp av leopoldi o smälla ner i mitt 30x30x30 yngelkar då utan.

Vi människor förmänskligar djur hela tiden.Vi fiskar o avlivar fisk och andra djur.Men vad är det egentligen för skillnad på en hund och en fisk tex då?.Och nej jag har inga problem med att bryta nacken av en fisk.men det är värt att tänka på ändå.
Då var det beställt, får hoppas den dyker upp:):)
[QUOTE=Tigrinus;14035]Då var det beställt, får hoppas den dyker upp:):)[/QUOTE]

Fan va gött :)
1/4
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.