Tjenamors, letar efter större fengäddor (framförallt delhezi) runt 20-35cm men det verkar vara svårt att hitta, bor i Stockholm så har någon koll på vart man kan hitta dessa små baddare får ni gärna skicka in era rekommendationer.

Skrivet av KarlOlsson
Tjenamors, letar efter större fengäddor (framförallt delhezi) runt 20-35cm men det verkar vara svårt att hitta, bor i Stockholm så har någon koll på vart man kan hitta dessa små baddare får ni gärna skicka in era rekommendationer.
Scanna privata annonser. Brukar vara bäst för att hitta stora.

Skrivet av faltaren
Scanna privata annonser. Brukar vara bäst för att hitta stora.
Sällan man ser dem ute, har en eventuell källa men det är 5 timmar bort så vill helst hitta något närmare

Skrivet av TobiasKing
Stora fengäddor dyker upp då och då på privata marknaden.
CizziB hade/har en fin grupp vuxna djur till salu bland annat.
Ofta inte de arter jag söker, vanligast är väl polypterus endlicheri och ornatipinnis vilket är arter jag inte är intresserad utav tyvärr.

Skrivet av KarlOlsson
Ofta inte de arter jag söker, vanligast är väl polypterus endlicheri och ornatipinnis vilket är arter jag inte är intresserad utav tyvärr.
Då är det tålamod som gäller. Hitta saker precis när man vill ha dem händer ju typ inte..

Skrivet av faltaren
Haha vadå?
Klart man hittar de man vill ha precis när man kommer på att man vill ha de? de handlar bara om hur mycke jobb man vill lägga ner på jagandet;)

Skrivet av TobiasKing
Klart man hittar de man vill ha precis när man kommer på att man vill ha de? de handlar bara om hur mycke jobb man vill lägga ner på jagandet;)
Haha ja du vet väl om någon.

Skrivet av faltaren
Haha ja du vet väl om någon.
Ja jag har nog blivit lite av en expert på området?

Skrivet av TobiasKing
Ja jag har nog blivit lite av en expert på området?
Ja har man tömt Sverige på fisk en gång har man lite koll. Men det finns några tusen arter du inte haft :P

Skrivet av faltaren
Ja har man tömt Sverige på fisk en gång har man lite koll. Men det finns några tusen arter du inte haft :P
Nja bara halva sverige. Typ sthlm och söderut?
Ja där finns fler arter jag vill ha men inte kommer kunna ha pga deras potentiella storlek