Tja! Va är bästa låta ägget vara kvar? El låta föräldrarna ta hand? :o
Läste om vad jag skrev haha ni förstår nog vad jag menade... tydligen inte vaknat ;p
Svårt att säga med flowerhorns tror jag, utan att själv ha någon som helst erfarenhet av dem... En del ciklider är ju bara föräldrar och vaktar äggen, och även de frisimmande. Men flowerhorns är ju en mix så det kan väl gå hur som helst.
Du får nästan avgöra själv där. Flowerhorns är ju oberäkneliga så de kanske inte leker igen, och då borde du ju ta äggen innan de hinner äta upp dem. Men å andra sidan så kanske de kommer leka igen, och kan behöva få öva några gången innan de lyckas, och då kan de bli störda och aldrig lära sig om man tar äggen från dem... ?
Har du fler (och kanske bättre ?) bilder på fiskarna och äggen? Kul att se

Skrivet av HampusH
Svårt att säga med flowerhorns tror jag, utan att själv ha någon som helst erfarenhet av dem... En del ciklider är ju bara föräldrar och vaktar äggen, och även de frisimmande. Men flowerhorns är ju en mix så det kan väl gå hur som helst.
Du får nästan avgöra själv där. Flowerhorns är ju oberäkneliga så de kanske inte leker igen, och då borde du ju ta äggen innan de hinner äta upp dem. Men å andra sidan så kanske de kommer leka igen, och kan behöva få öva några gången innan de lyckas, och då kan de bli störda och aldrig lära sig om man tar äggen från dem... ?
Har du fler (och kanske bättre ?) bilder på fiskarna och äggen? Kul att se
Tja Svampus! Aj fick ingen notice haha! Dom blev uppäten :/ du hade rätt de blev bara en gång, efter dess slutade honan lägga ägg mer :/
Var och skaffade några Flowerhorn yngel. Pappan var Gold base mamman var super red. Köpte 4st men alla ser ut som Super red?!?! Killen sa att mesta dels blir Super red men man ser när dom blir 5-10cm. Hmm kan de stämma :o

Skrivet av HampusH
Kinapuff, ah synd! Riktigt snygga de där. Jag är ingen expert på FH tyvärr, men jag håller med om att de ser ut att ha en del underliggande rött... Time will tell antar jag. Vad tror
Lutt? Du är ju FH-nörd. ?
Bara för att jag nördar in mig i flowerhorn i 5-6 år gör inte det mig till en expert. Säkert hänt mycket nu på 5-6 år.
Men golden Base kan du glömma. Dina yngel har genen, men bara avkomman kommer få det om du avlar på någon ljusare fisk. Typ midas eller liknande.
Vad jag slog mig av var att ynglen såg väldigt kamfa:aktiga ut. Men red dragon blir dom.

Skrivet av HampusH
Kinapuff, ah synd! Riktigt snygga de där. Jag är ingen expert på FH tyvärr, men jag håller med om att de ser ut att ha en del underliggande rött... Time will tell antar jag. Vad tror
Lutt? Du är ju FH-nörd. ?
Haha Lutt är ingen expert... han är Kungen! Han kan allt om Flowerhorn! Fan vad jag har bombat honom på Messenger ;D

Skrivet av Lutt
Bara för att jag nördar in mig i flowerhorn i 5-6 år gör inte det mig till en expert. Säkert hänt mycket nu på 5-6 år.
Men golden Base kan du glömma. Dina yngel har genen, men bara avkomman kommer få det om du avlar på någon ljusare fisk. Typ midas eller liknande.
Vad jag slog mig av var att ynglen såg väldigt kamfa:aktiga ut. Men red dragon blir dom.
Aha så de blir inget gult alls? :/
Sikken långt process för att få fram Gold base!
Ja dom har fina färger just nu, men dom bleknar väl när dom växer till sig?
"Jag är ingen expert."
Klassiskt utryck som bara riktiga experter säger.

Skrivet av HampusH
"Jag är ingen expert."
Klassiskt utryck som bara riktiga experter säger.
Haha Svampus du är levande lexikon!
Minns jag trodde du var ngn form av bot, på mirc chatten, då du svara på allt haha!

Skrivet av Kinapuff
Minns jag trodde du var ngn form av bot, på mirc chatten, då du svara på allt haha!
Du kommer märka han svarar fortfarande på allt här på rovfisk ?♂️?

Skrivet av Kinapuff
Hahaha... HampusH om jag får be!! ?
Att svara på allt innebär ju inte nödvändigtvis att man faktiskt kan något. ?

Skrivet av HampusH
Hahaha... HampusH om jag får be!! ?
Att svara på allt innebär ju inte nödvändigtvis att man faktiskt kan något. ?
Be kan du, Svampus är du med folket.