Nuså, efter många försök har mitt par fått småttingar.
Ska man låta dem gå med föräldrarna eller ska man skilja på småttingarna och föräldrarna?

Skrivet av HampusH
Gratulerar! Tror väl
soulboy88 har mest erfarenhet av att odla ormskallar, så han får rätta mig om jag har fel. Men jag tror channor är rätt bra föräldrar och brukar ta hand om kullen upp till ganska stor storlek. Så du kan nog låta dem vara där ett tag till. Har för mig har sett bilder på ca 5cm yngel tillsammans med föräldrarna. ?
Vi hade yngel upp till ca 3-4cm med vårt asiaticapar i lokalen. Dom är fantastiska på att ta hand om dom. Så bara låta dom vara. Förbered dig på att föräldrarna kan leka ganska snart igen. Hade tre kullar samtidigt i karet hos oss.

Skrivet av SebastianSvensson
Nuså, efter många försök har mitt par fått småttingar.
Ska man låta dem gå med föräldrarna eller ska man skilja på småttingarna och föräldrarna?
Grattis nu när dom har fått yngel så kommer du troligtvis alltid ha yngel asiatica dom leker säkert samma dag du plockar upp yngel dom kan simma med föräldrarna utan konstigheter problemet är bara att ynglarna käkar upp varandra när några börja växa mkt fortare än alla andra så du kan förska hålla koll på vilka som växer iväg i storlek och plocka bort dom och ha i ett annat kar