Jag gillar båda dessa foder.
Om man ställer dessa foder mot varandra vad tycker ni andra?
Sinking gold "dammar" avsevärt mycket mindre.
Matar jag med tropical så blir det grumligt i karet i ganska många timmar medan det knappt syns om jag matar med Hikari.
Mina fiskar vägrar äta Tropical ;)
Jag har en helt annan erfarenhet när det gäller att skräpa och det är att Hikari snabbare faller isär och blir smått på botten medans Tropical känns intakta en längre tid. Det är denna jag använder.
Jag har tyvärr inte någon Hikaripåse kvar här hemma, kanske någon annan som har koll näringsmässigt vilken som är att föredra ?
för min del är det ju framförallt stora köttätande malar som är relevant :)
runstenen: jag upplever oxå att den kanske är mer svårtuggad.
När Hikari får ligga så blir det som ni beskriver, det faller isär till en "deg".
Men det är sällan ett problem i min burk...
Tropical dammar mer direkt vid matning.
Jag kör massa olika foder..
Har nog 6 olika sorter. ?
Men man märker ju att vissa sorter är vansinnigt poppulära men dom flesta går ju att få fiskarna att börja äta. Hikari är mina fiskar helt galna i.
Cikliderna äter mycket hellre det än frysfoder osv.. men basfodret är northfin o frysfoder sen dom andra som "godis"
Tropicals pellets har inte heller fungerat särskilt bra för mig. Var några år sedan jag testade nu, men efter att en hel burk gick åt utan att det var särskilt uppskattat så fortsatte jag med Hikari (och på senare tid även NorrhFin)... Så enligt mig är Hikari mycket bättre i alla kategorier.