Hej!
Är på jakt efter någon/några fler fiskar som simmar runt lite mer på dagen till mitt 720L mer än mina Pink Tails.
Vill gärna att fisken/fiskarna ska komma från Sydamerika för resten av fiskarna gör det, men frågan är ju vad man ska ha i?
Tips och förslag mottages gärna! :)
MVH
// Alex
Innehåller just nu:
2st Motoro Rockor
8st Pink Tailed Chalceus
1st Gibbiceps
1st Panaque sp.
1st Black Ghost
1st Zebraknivfisk
En grupp skivtetror kanske?
Chrenecichla?
Oavsett får det ju vara fisk med lite storlek med tanke på nuvarande besättning.
Jag hade nog kört på en grupp cichlor - de växer förvisso ur är ett 720 men det gör även motoros så då blir det bara dubbel anledning för en framtida uppgradering :)
Tror ni Vargtetra är ngt som skulle passa? :)
Eller ngt annat?
[QUOTE=Alejandro88;12977]Tror ni Vargtetra är ngt som skulle passa? :)
Eller ngt annat?[/QUOTE]
Beror på.
E rockorna på för mkt så kan du räkna med att antingen så kommer du ha rockor med turbohål snart efter vargens tänder eller så slutar vargen att käka pga nervositet.
Hittar du en tuff men lugn varg eller kanske kör på en erythrinus så kan det gå.Hoplias - så bör du "känna" fisken först och veta hur den är i psyket.
Annars en ensam jagga som gått med andra fiskar?.
Kanske ett par röda/lemon oscars,lima-mal ,cichlor som sagt eller kanske nån sorts payara-aktig liten gynnare?=)
en asiatiska arowana gör sig så jävla bra med rockor... silver är ju grymma med men dom blir ju dock lite stora.. :)
[QUOTE=PatrickPata;12988]en asiatiska arowana gör sig så jävla bra med rockor... silver är ju grymma med men dom blir ju dock lite stora.. :)[/QUOTE]
Mjo, men är dom inte rätt dyra om dom ska ha lite size?
Du har inget annat rolgit förslag? :)
Vad tror NI om en mindre grupp av Florida Gars?
Eller byta ut Pink Tailsen mot en RTG Arowana?
[QUOTE=Alejandro88;15623]Vad tror NI om en mindre grupp av Florida Gars?
Eller byta ut Pink Tailsen mot en RTG Arowana?[/QUOTE]
Florida kan du göra lite peng på om man ser på framtids investering :) Förutsatt att dom blir raka och fina då. Men har hört att man ska ha små gars i ett så litet kar som möjligt så dom inte kan få sån fart och simma in i glaset? Eller har jag fel?
RTG Är inte heller en dum idé men lite dyrare alternativ :P
[QUOTE=Erib;15626]Florida kan du göra lite peng på om man ser på framtids investering :) Förutsatt att dom blir raka och fina då. Men har hört att man ska ha små gars i ett så litet kar som möjligt så dom inte kan få sån fart och simma in i glaset? Eller har jag fel?
RTG Är inte heller en dum idé men lite dyrare alternativ :P[/QUOTE]
Du menar att man föder upp dom i lite size först isf? :)
Helst så skulle jag vilja byta med Pinkisarna i en EV. RTG affär!
Ja föd upp och sälj sen :)
Hur många Röda Vargtetror kan man ha i ett 720L!? :)
Flera st förutsatt att dom kommer överens o det är långt ifrån alltid dom gör.
[QUOTE=ratfink;15649]Flera st förutsatt att dom kommer överens o det är långt ifrån alltid dom gör.[/QUOTE]
Okej! :)
Tack!