sf_cichlids

»

Cichla Kelberi

Vet om två Cichla Kelberi som jag kan köpa. De är ca 35cm och troligen hane/hona. Har en Cichla Orinocensis i samma storlek, osäker på kön.. Någon som har erfarenhet av hur olika cichlor går ihop? Vill ju inte ha gladiatorspel i karet :)

De kommer gå i ett eget kar tills jag känner att min Henlei rocka repat sig till fullo.
Skrivet av Redtail75
Vet om två Cichla Kelberi som jag kan köpa. De är ca 35cm och troligen hane/hona. Har en Cichla Orinocensis i samma storlek, osäker på kön.. Någon som har erfarenhet av hur olika cichlor går ihop? Vill ju inte ha gladiatorspel i karet :)

De kommer gå i ett eget kar tills jag känner att min Henlei rocka repat sig till fullo.
Jag har haft Kelberi och Piquiti ihop. Men Piquiti var för heta emot Kelberi så vi fick separera på dom. Upplever att Kelberi är relativt fredliga av sig.
Orino är värst av alla. Jag har 2st 50cm hanar i 10kubik som har slaktat 3st 30cm mono och en 35cm knivfisk på bara ett par månader.

Orino är fina men jävligt aggro
Kan instämma i att orino är jävligt vassa och aggro. Kelberi är i min erfarenhet rätt timida av sig.
Lite att fundera på då.. Enda sättet att veta är väl att prova! Tack för svaren!
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.