Dessa är sååå läckra har spanat länge efter dessa! Vart hittade du dom om man får fråga? Inget man ser på listorna så ofta direkt...
eller har jag missat nåt? Pris?
Sjukt häftiga hur som helst! Blir så maffiga som stora!
Grymma! Det har varit en drömfisk för många år sen. Springer man på en så skulle den nog få följa med hem även idag...

Skrivet av Zero0ne
Dessa är sååå läckra har spanat länge efter dessa! Vart hittade du dom om man får fråga? Inget man ser på listorna så ofta direkt...
De låg inte så illa i pris faktiskt. Men Dessa var små och taniga när de kom. Ja visst är de grymma, tyvärr rätt skygga men nu käkar de med lyset tänt också.
Skulle egentligen vilja inreda karet mer biotopiskt för dessa. Dvs mycket sten., kanske lite rötter.. lite mer strömt skulle de nog gilla också.
Sjukt fräna!
Ja en asiatisk flodbiotop med dessa vore häftigt.
Gratulerar!.
Går dom själva?
Vilken temp kör du?

Skrivet av BSE
Sjukt fräna!
Ja en asiatisk flodbiotop med dessa vore häftigt.
Gratulerar!.
Går dom själva?
Vilken temp kör du?
De gick med boesemani regnbågsfisk ett tag. Med tanke att få igång leptobotiorna. Blev tyvärr övertygad av en säljare att de klarar lägre temp vilket de inte gör. 21 grader är det i karet.
Flodbiotop vore mumma! har Dock inte hittat nån passande sten. Nån som har nåt tips?

Skrivet av Datten
De gick med boesemani regnbågsfisk ett tag. Med tanke att få igång leptobotiorna. Blev tyvärr övertygad av en säljare att de klarar lägre temp vilket de inte gör. 21 grader är det i karet.
Flodbiotop vore mumma! har Dock inte hittat nån passande sten. Nån som har nåt tips?
7 grader fel” bara”..bra tips där av den S.
Men det finns ju en hel del som funkar i 20-25 g.
Och Asiatisk flodbio.
Kul se hur det går.
Uppdatera gärna ?
Intressanta filurer de!

Skrivet av Datten
Hm jag minns fel där.
15-21 är det man bör sikta på i temp.
Cool botia detta.
Hur många har du?.

Skrivet av Zero0ne
Ruinemans hade på sin lista för ett tag sen. Tror dom låg på runt 1200st då.
Grattis till en rolig fisk.
Jag hade 3-4 st ett tag. Inga problem med mat när dom väl stadgat sig i karet.
Ljusskygga, kommer ofta fram gryning/skymning.
Och som du är inne på så är tempen en faktor att hålla koll på. Inte 25° över en längre tid.
Om jag minns rätt så tappade jag någon pga temp på sommaren och någon pga maten troligvis( magen vart uppsvälld).
Jag matade enbart med pellets.
Kan vara värt att mata med en bättre varierad kost typ räkmix.

Skrivet av BSE
Hm jag minns fel där.
15-21 är det man bör sikta på i temp.
Cool botia detta.
Hur många har du?.
5 st. De ska vara i grupp helst. Jag har läst 15-21 också men nån annan sida 22-26. Har för mig ja läste på ett amerikanskt forum att vissa haft dem i varmare temp och det gått bra. Men jag kör på 21 grader i källarlokalen

Skrivet av TobiasKing
Ruinemans hade på sin lista för ett tag sen. Tror dom låg på runt 1200st då.
Ja de har varit där ett tag men borta nu. Såg att listpriset varierade från 1000, 1200 upp till 1600. Vet inte varför priset varierade så? Under ganska kort tid

Skrivet av Sjebbe
Grattis till en rolig fisk.
Jag hade 3-4 st ett tag. Inga problem med mat när dom väl stadgat sig i karet.
Ljusskygga, kommer ofta fram gryning/skymning.
Och som du är inne på så är tempen en faktor att hålla koll på. Inte 25° över en längre tid.
Om jag minns rätt så tappade jag någon pga temp på sommaren och någon pga maten troligvis( magen vart uppsvälld).
Jag matade enbart med pellets.
Kan vara värt att mata med en bättre varierad kost typ räkmix.
Tack! Ska tänka på varierad kost. Kom faktiskt på idag att jag inte sett alla äta pellets ännu så lite oklart, får nog köra nåt mer oxå. Hur stora fick du upp dem i typ?

Skrivet av Datten
Tack! Ska tänka på varierad kost. Kom faktiskt på idag att jag inte sett alla äta pellets ännu så lite oklart, får nog köra nåt mer oxå. Hur stora fick du upp dem i typ?
Dom växer rätt segt och hade dom inte så länge. Tror inte dom växte något nämnvärt faktiskt ?
Ett tips som alla rovfisk ägare borde satsa på nu är mask! Då det är perfekt tid nu första regniga nätterna på kommande sommaren. Ut med svag lampa och spana gräsmattorna så ska du se att dom växer på ordentligt!

Skrivet av Zero0ne
Ett tips som alla rovfisk ägare borde satsa på nu är mask! Då det är perfekt tid nu första regniga nätterna på kommande sommaren. Ut med svag lampa och spana gräsmattorna så ska du se att dom växer på ordentligt!
Bilbatteri grep och lite sladd så fångar du masken enkelt;)

Skrivet av TobiasKing
Bilbatteri grep och lite sladd så fångar du masken enkelt;)
Lantisar.... suck.....Bilbatteri kommer du inte långt med direkt. Du behöver riktigt 220 om det där ska funka samt en jävla massa vatten. Samt det är elakt samt det är olagligt samt det är så onödigt... då man kan gå ut i en stad eller på en gräsmatta på sommarnätter och plocka precis hur många kilo du vill! Helt oskadade fina maskar också!

Skrivet av Zero0ne
Lantisar.... suck.....Bilbatteri kommer du inte långt med direkt. Du behöver riktigt 220 om det där ska funka samt en jävla massa vatten. Samt det är elakt samt det är olagligt samt det är så onödigt... då man kan gå ut i en stad eller på en gräsmatta på sommarnätter och plocka precis hur många kilo du vill! Helt oskadade fina maskar också!
Haha vi gjorde så jämt när jag vart liten. Har inte utövat detta på säkert 20-25 år. Är bekväm av mig så köper mask när jag vill mata med det men planerar på att starta igång en kompost just för maskens skull.

Skrivet av TobiasKing
Haha vi gjorde så jämt när jag vart liten. Har inte utövat detta på säkert 20-25 år. Är bekväm av mig så köper mask när jag vill mata med det men planerar på att starta igång en kompost just för maskens skull.
Gå ut en natt nu då masken går upp på fuktiga varma nätter för att para sig så kommer du kunna samla 10-20 kg på en natt om du vill. Det är många kronor på mask det! Oxfilé kilopris på mask vettu!

Skrivet av Datten
5 st. De ska vara i grupp helst. Jag har läst 15-21 också men nån annan sida 22-26. Har för mig ja läste på ett amerikanskt forum att vissa haft dem i varmare temp och det gått bra. Men jag kör på 21 grader i källarlokalen
Jo mellan 4-28 grader läste jag men det är extremer.
Säsongsvariationer dock kan jag tänka.
Vinter vår sommar...
Men 15-21 är nog en bra temp.
Så 21 borde ju va tipp topp.