Ser ut som skinnet lossnar!!!
Någon som har en aning om vad det kan vara ?

Skrivet av tompagsson
Ser ut som skinnet lossnar!!!
Någon som har en aning om vad det kan vara ?
Vet inte men gissar något med vattnet. Kollat nitrit osv?
Ja..vattenvärdena är perfekta..
Slängt i salt och tremazol nu om detkan ha någon nytta.

Skrivet av tompagsson
Slängt i salt och tremazol nu om detkan ha någon nytta.
Du gjorde ett stort vattenbyte innan hoppas jag.
Både innan och 5 tim efter..alla värden är jättebra utom nitrat 200 men det ska ju inte va så farligt.

Skrivet av tompagsson
Både innan och 5 tim efter..alla värden är jättebra utom nitrat 200 men det ska ju inte va så farligt.
200 nitrat? De är bra jävla högt.

Skrivet av tompagsson
200? Fy fan. Du ska ligga under 25ppm långsiktigt. Någon topp här och där är ingen fara men där har du ett problem.

Skrivet av tompagsson
Nere under 100 nu
Fortsätt att byta. Sen större vattenbyte oftare. Lär vara relaterat med ditt andra dödsfall.

Skrivet av faltaren
Fortsätt att byta. Sen större vattenbyte oftare. Lär vara relaterat med ditt andra dödsfall.
Byta inte ihjäl dig nu, bakterierna är döviktiga, leta upp varför det blev så. Mat som ligger å ruttnar eller filter som muckat igen.
Kollade du pH:t? Lite otydlig bild, men vid lågt pH så kan rockor definitivt få konstiga skador på huden eftersom dom saknar fjäll.
Nitrat skulle jag personligen inte se som orsaken till det där, även om 200 ändå var högt.
Hur har det utvecklats? Status på fisk och vatten?
Rockor, speciellt unga rockor är ju mer känsliga för nitrat än de flesta fiskar om jag minns rätt.. Sen så är det ju viktigt att du har ett stabilt pH, därför är ditt kH också intressant att veta. Har du något i karet som buffrar pHt? Typ snäckskal, kalksand, tillsättning av bikarbonat?
Den car repat sig nu..gjort stora vattenbyte 5 dagar i rad. Nu är nitrathalten nere under 25 igen .
Man lär sig av sina misstag.

Skrivet av tompagsson
Den car repat sig nu..gjort stora vattenbyte 5 dagar i rad. Nu är nitrathalten nere under 25 igen .
Man lär sig av sina misstag.
Gött. Håll det där nu så blir det bra.