Har två mindre Bd hane/hona som är ca 18cm och 27cm. Dom små retstickorna nafsar en del på min Henlei hane som är runt 40-45cm.. Verkar mest vara Bd hanen som bits. Henlein har några små små nagg i disc kanten samt att de har bitit han i stjärten lite.. Inget allvarligt men han tycker verkligen inte om det..
Bd hanen fick åka i ett annat kar över något dygn och tänka över sina synder ;) Men har någon annan lite erfarenheter att dela med sig av om detta?

Skrivet av Redtail75
Har två mindre Bd hane/hona som är ca 18cm och 27cm. Dom små retstickorna nafsar en del på min Henlei hane som är runt 40-45cm.. Verkar mest vara Bd hanen som bits. Henlein har några små små nagg i disc kanten samt att de har bitit han i stjärten lite.. Inget allvarligt men han tycker verkligen inte om det..
Bd hanen fick åka i ett annat kar över något dygn och tänka över sina synder ;) Men har någon annan lite erfarenheter att dela med sig av om detta?
Det händer tyvärr. Vissa hanar är as. Pröva igen men inte säkert det funkar.
Hehe ja verkar så. Är absolut inga allvarliga bett men blir det värre får man väl se vad man ska göra!
När min pearl var en liten valp (10 cm) så satt den ofta fast i svansen på den mycket större motoro-honan jag hade. Delade på dom ett tag och sen blev det bra. Några år senare så parade dom sig till och med.
Gött att höra! Ordnar sig nog, Bd hanen får vara i skamvrån en stund ibland så blir det nog rocka av han med :p