Intressant!
Jag har riktiga as till täckglas, ca 140x45 cm i 6 mm. Rätt osmidig fakriskt.
Men jag skulle behöva ha dom under belysningen. Kan du testa och se hur mycket ljus som går igenom och om det blir nån form av skuggor eftersom dom är räfflade?
Jag och Polarn kör kanalplast på dom flesta burkarna! Funkar kanon!
Har man bråttom så har krauta och Biltema ett begränsat sortiment, men ganska billiga!

Skrivet av djr83
Intressant!
Jag har riktiga as till täckglas, ca 140x45 cm i 6 mm. Rätt osmidig fakriskt.
Men jag skulle behöva ha dom under belysningen. Kan du testa och se hur mycket ljus som går igenom och om det blir nån form av skuggor eftersom dom är räfflade?
Ja det ska jag allt kunna testa när jag får tillfälle och se om det kan dokumenteras bra?
Borde inte påverka ljuset så mycket, möjligtvis viss del av strålningen som inte tar sig igenom men om det går att se är tveksamt.
Det är väl möjligen värmen man kan ha i åtanke om man har belysning som ger ifrån sig mycket värme så får den nog vara en bit ifrån

Skrivet av OscarOberg
Ja det ska jag allt kunna testa när jag får tillfälle och se om det kan dokumenteras bra?
Borde inte påverka ljuset så mycket, möjligtvis viss del av strålningen som inte tar sig igenom men om det går att se är tveksamt.
Det är väl möjligen värmen man kan ha i åtanke om man har belysning som ger ifrån sig mycket värme så får den nog vara en bit ifrån
Har du hunnit testa belysningen än?

Skrivet av djr83
Har du hunnit testa belysningen än?
Ja just det! Det blir ingen märkbar skillnad på ljuset, men det karet är ju bara 50 högt och med Beamswork led. Ljuset blir lika bra genom kanalplasten som genom 4mm täckglas

Skrivet av OscarOberg
Ja just det! Det blir ingen märkbar skillnad på ljuset, men det karet är ju bara 50 högt och med Beamswork led. Ljuset blir lika bra genom kanalplasten som genom 4mm täckglas
Då borde det vara minst lika bra som mina 6mm. Det får bli ett köp!

Skrivet av djr83
Ja det tror jag nog! Sjukt smidiga och lätta?

Skrivet av djr83
Enda nackdelen jag märkt med kanalplast är ifall de kommer in vatten i kanalerna och de bildas alger där är de ett helvete att få bort de???

Skrivet av TobiasKing
Enda nackdelen jag märkt med kanalplast är ifall de kommer in vatten i kanalerna och de bildas alger där är de ett helvete att få bort de???
Fast råkar du få in vatten i kanalerna är det ju busenkelt att blåsa ur det, det sista som möjligen blir kvar kommer snart att dunsta. Ska man lyckas få alger att gro där får man ha dom rejält blöta en längre tid. Hur har du lyckats????

Skrivet av OscarOberg
Fast råkar du få in vatten i kanalerna är det ju busenkelt att blåsa ur det, det sista som möjligen blir kvar kommer snart att dunsta. Ska man lyckas få alger att gro där får man ha dom rejält blöta en längre tid. Hur har du lyckats????
Har enorm rörelse på vattenytan. ??

Skrivet av TobiasKing
Har enorm rörelse på vattenytan. ??
Jag förstår;) ja jag har ju mina täckglas utan skarvar över vattenytan. Täckglasen går från ena änden av karet till andra så jag får inte in så mycket där
Jag kör gorillatejp. Willab har även lister.

Skrivet av faltaren
Jag kör gorillatejp. Willab har även lister.
Jag har en kapad bit på ett 540 och i den biten så har jag även två hål för krukor med gullranka. ??