Rockor

»

Storlek på rocka ihop med redtail mal?

Är på g att köpa mig en rocka. I karet går en redtail på ca 35-40 cm med ett gap på ca 6,5-8cm. Hur liten rocka vågar man släppa i utan att riskeraatt den blir mat för malen?
Kollade lite mer nu och gapet är nog inte större än ungefär 5cm på malen. Borde väl fungera om rockan är mer än 10cm över disk?
Hade jag varit du hade jag lugnat mig med fiskköp och försökt Skaffa ett ordentligt boende åt de du har. Redtailen på 35-40 cm börjar bli trångbodd I sitt 540. Sen när du har ordnat ett gode mycket större kar kan du börja tänka på en rocka. Att knöka ner alla I samma kar är att verkligen tigga om trubbel om du redan nu funderar på hur liten rocka man kan köra utan att den blir mat. Blir det för trångt å fisken inte har nånstans å ta vägen kommer den till slut bli mat.

Ledsen å vara akvariepolis, men en Redtail i den storleken har inget i ett 540 å göra.
Håller med fullständigt.
En rtc hör verkligen inte hemma i ett 540.

Och att skaffa en liten rocka med en sådan best i på tok för trångt akvarium redan kommer aldrig gå. Den rockan kommer bli mat eller tyna bort. Den kommer inte börja äta med disc curl pga stress som följd. Om inte vattenkvalitet tar död på den först.

Det handlar inte om att leka polis, i detta fallet är att värna om djuret.
När en RTC slår upp gapet för att käka nåt stort så blir munnen helt plötsligt vääldigt stor. Lägg där till hur mjuk en rocka är och man har ett stort problem. Skulle inte ha stoppat ner en rocka mindre än 20cm i alla fall.

Jag håller även med dom ovan.
Ok tack för svar!
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.