Skrivet av TobiasKing
Tor douronensis?
Ja jag skulle också säga något tor/mahseer liknande. Packa med dig några hem i väskan?

Skrivet av TobiasKing
Tor douronensis?
Kanske?
Fiskarna i stimmet var mellan 20 och 50cm , ögonmått med solglasögon , vattnet va kallt under 20 grader och fiskarna va inte rädda utan nyfikna .

Skrivet av pleco
Kanske?
Fiskarna i stimmet var mellan 20 och 50cm , ögonmått med solglasögon , vattnet va kallt under 20 grader och fiskarna va inte rädda utan nyfikna .
Med tanke på vart du är nånstans så passar Tor douronensis in både till utseende, storlek och just thailand. Det är en av dom mindre arterna som landar runt 60cm nånstans. En av dom snyggare mahseerarterna dessutom.

Skrivet av OscarOberg
Ja jag skulle också säga något tor/mahseer liknande. Packa med dig några hem i väskan?
Jag är redan hemma så du vänta till nästa resa :)
Har googlat bilder på Tor douronensis och storlek och ser ut som vara rätt fisk! :)

Skrivet av pleco
Har googlat bilder på Tor douronensis och storlek och ser ut som vara rätt fisk! :)
Det är helt klart en fisk jag vill äga nån gång.
"Cirrhinus cirrhosus are found in many fishing parks but are not easy to target specifically for travelling anglers. These smaller size carp have been introduced to Thailand from their native range in India where they are endangered considered on the Red list."
Det är definitivt inte hampala iaf.
Om inte jag minns fel så hade @the douche Tor douronensis. Och dom hade en blå ton över kroppen.

Skrivet av Sjebbe
Om inte jag minns fel så hade @the douche Tor douronensis. Och dom hade en blå ton över kroppen.
De va helt gulaktiga , inget blå , herren Douche får titta på videon och svara
Lägger min röst på Tor putitora, "Golden mahseer"...

Skrivet av HampusH
Lägger min röst på Tor putitora, "Golden mahseer"...
Om du kollar på ungfisk av puttitora så är dom jävligt slanka och har kraftigare huvud än dom på filmen. Men det är jävligt mkt fisk på filmen ?
Neolissochilus hexagonolepis "Cooper mahseer" kanske?

Skrivet av PatrickPata
Om du kollar på ungfisk av puttitora så är dom jävligt slanka och har kraftigare huvud än dom på filmen. Men det är jävligt mkt fisk på filmen ?
Neolissochilus hexagonolepis "Cooper mahseer" kanske?
Hmm. Jo möjligt. Väldigt lika allihop... De på filmen är väl inte riktigt ungdjur dock? Svårt att få en uppfattning om hur stora de är. 30-40cm? Eller ja, äldre ungdjur i så fall.
Någon form av mahseer är det nog i alla fall. Exakt art känns svårt att avgöra.

Skrivet av HampusH
Hmm. Jo möjligt. Väldigt lika allihop... De på filmen är väl inte riktigt ungdjur dock? Svårt att få en uppfattning om hur stora de är. 30-40cm? Eller ja, äldre ungdjur i så fall.
Någon form av mahseer är det nog i alla fall. Exakt art känns svårt att avgöra.
30-40 va bra gissning , tror de va lite större 40-50cm , fast det fanns andra stim av samma fisk i floden som va 15-20cm.
Fanns små grönlingar som satt fast på stenarna men va för snabba för att filmas , gömde sig så fort man kom nära .