Vad för katt på bild 13? Är de en Oreochromis tanganicae på en bild? Fan de är en fisk jag letat efter.
Rolig tråd! Ska bli kul att följa ? fina bilder ??
Tyckte jag kände igen dig, och när du hade en rovfisk-hoodie kunde det ju inte vara någon annan ? trevligt att få ett ansikte på medlemmarna och tjöta lite!
Kan slänga upp lite bilder på dagens köp, blev 1 feifeng, ett par små cyklister - cryptoheros myrnae.
Samt att jag plockade upp ett gäng corydoras duplicareus på hemvägen hos en privat odlare ??

Skrivet av AntonBergman
Rolig tråd! Ska bli kul att följa ? fina bilder ??
Tyckte jag kände igen dig, och när du hade en rovfisk-hoodie kunde det ju inte vara någon annan ? trevligt att få ett ansikte på medlemmarna och tjöta lite!
Kan slänga upp lite bilder på dagens köp, blev 1 feifeng, ett par små cyklister - cryptoheros myrnae.
Samt att jag plockade upp ett gäng corydoras duplicareus på hemvägen hos en privat odlare ??
Cryptoheros myrnae är en riktigt läcker art.
Hur stor är fei fengen?:)
Ja de verkar härliga! Inte så vanliga enligt Kent? Hade vart borta 10-15 år från hobbyn sa han..
Feifengen är nog ögonmått sett ca 12-15 cm??

Skrivet av AntonBergman
Ja de verkar härliga! Inte så vanliga enligt Kent? Hade vart borta 10-15 år från hobbyn sa han..
Feifengen är nog ögonmått sett ca 12-15 cm??
Nej den uppfattningen har jag med fått. Var sugen på att köpa en grupp för ett tag sen när jag var till akvariekällaren i örebro.
Shit vad den färgat snyggt redan. Min är ca 15cm och har inte alls samma intensiva röda färger. Kan iofs hända att jag har fått nån annan art av semaprochilodus släktet.

Skrivet av TobiasKing
Nej den uppfattningen har jag med fått. Var sugen på att köpa en grupp för ett tag sen när jag var till akvariekällaren i örebro.
Shit vad den färgat snyggt redan. Min är ca 15cm och har inte alls samma intensiva röda färger. Kan iofs hända att jag har fått nån annan art av semaprochilodus släktet.
Ja precis! Ångrar mig redan att jag inte köpte iallafall ett par till, hade vart sjukt kul att få lek och yngel på de??
Ja otroligt fint utfärgad var den, sista som fanns kvar hos Kent..
har för mig att det finns olika ”färgkombinationer” inom feifeng? Kanske har med ljus och olika mat att göra också..

Skrivet av AntonBergman
Ja precis! Ångrar mig redan att jag inte köpte iallafall ett par till, hade vart sjukt kul att få lek och yngel på de??
Ja otroligt fint utfärgad var den, sista som fanns kvar hos Kent..
har för mig att det finns olika ”färgkombinationer” inom feifeng? Kanske har med ljus och olika mat att göra också..
Det finns flera arter som är snarlika. Enda som skiljer dom åt är typ färgen i fenorna. Min får allt från sinking gold och northfins olika varianter och frysfoder till mer herbivor kost
Ja de där Cryptoheros var sjukt fina faktiskt... Blev själv riktigt sugen. Och det är väl klart man rockar rovfisktröjan när man är ute och akvariehärjar!
@tobiassorensen, det är Phyllonemus typus. En liten liten kissemiss. ?

Skrivet av HampusH
Ja de där Cryptoheros var sjukt fina faktiskt... Blev själv riktigt sugen. Och det är väl klart man rockar rovfisktröjan när man är ute och akvariehärjar!
@tobiassorensen, det är Phyllonemus typus. En liten liten kissemiss. ?
Ja jag är riktigt nöjd! Trodde det var sajicaciklider först pga ögonfärgen men blev ju ett ännu bättre köp ?
Åh det var så den hette! Kikade också på den faktiskt.. såg ganska medtagen ut men annars en fin liten misse ??
Jag tänkte dela med mig av lite trevliga fiskar som simmar i Storks källare. Nästan lika trevliga som Patrik själv :)

Skrivet av Agir
Jag tänkte dela med mig av lite trevliga fiskar som simmar i Storks källare. Nästan lika trevliga som Patrik själv :)
Har han inte sålt påfåglarna. Kollade på dem för över ett år sen ?
Om man har fiskar som är trevligare än Patric själv, då är det trevliga fiskar må jag säga...
Den där luteusen ser ju oförskämt härlig ut alltså. ?
Väcker liv i denna tråden igen, var hos Marlene’s zookällare Trollhättan.
Lite bilder på de större rovfiskarna hon hade inne just nu.
Ett gäng kelberi på 15-30 cm lite blandad storlek.
Tigerfiskar på 30 cm.
Några riktigt maffiga Polypterus teugelsi på säkert 45-50 cm!!
Sen gick det följa med några små dvärgkulor till nanot, och 4 små sprutfiskar A.K.A toxotes blythii???
Var hos Janne idag. Så här ser det ut på Södermalms Akvarieaffär. Stora karet är hans växtkar.
Mysig affär den! Kör väl bara Low tech kar med nåt speciellt bottensubstrat?
Ja, Janne är inte mycket för filter, haha. Han kör tjocka lager bränd lera i sina kar.
XL-ZOO Barkarby.
En av mina favorit affärer!
Bilderna är från ett besök för nån månad sedan!