Akvarium och teknik

»

Trädliknande moduler?

Jag har väldiga svåriheter att få mitt hörnakvarium att se hyfsat ut och har blivit sugen på köpa in moduler för att göra det något snyggare. Som många här inne så följer jag "The king of DIY" och han har några moduler som ska likna träd/rötter som helt enkelt står upp i några av han kar. Jag tänkte höra om någon av er vet om det går att få tag på något liknande här i Sverige? Eller om ni kan tipsa om någon sida eller ett märke som har ett större utbud på moduler generellt, stenar som rötter.

Här under är en bild på modulerna som jag skrivit om.
Kolla på Rockzolid de har moduler och rötter
https://www.rockzolid.biz/shop/
Skrivet av wow
Jag har väldiga svåriheter att få mitt hörnakvarium att se hyfsat ut och har blivit sugen på köpa in moduler för att göra det något snyggare. Som många här inne så följer jag "The king of DIY" och han har några moduler som ska likna träd/rötter som helt enkelt står upp i några av han kar. Jag tänkte höra om någon av er vet om det går att få tag på något liknande här i Sverige? Eller om ni kan tipsa om någon sida eller ett märke som har ett större utbud på moduler generellt, stenar som rötter.

Här under är en bild på modulerna som jag skrivit om.
Det går att beställa de han har direkt från tillverkaren. Men de är inte gratis.
Skrivet av faltaren
Det går att beställa de han har direkt från tillverkaren. Men de är inte gratis.
Dom är inte jättedyra heller. Jag kollade vad en hel bakgrund inkl sidorna och två stora rötter skulle gå på till mitt nya kar och de skulle hamna på strax runt 10000. Jämför du med btn amazonasbagrund som går på 8000 för en bakgrund som är 200x60 så har dom bra priser. Annars kan du leta upp en kille som heter patrik glad på ciklid.org han gör fantastiska bakgrunder och moduler för en relativt vettig peng
Alla bakgrunder och moduler Joey har kommer ifrån AquaDecor så vitt jag vet :)
Skrivet av JohanAntonsen
Yes ?
Skrivet av JohanAntonsen
Jo de gör dom. Dom är inte jättedyra som sagt jag kollade en liknande bakgrund joy har i sin betongbalja till mitt kar som är 244x110 skulle täcka hela baksidan och båda eller ena sida plus två stora driftwoodmoduler skulle gå på runt 10k med frakt.
Tack för svaren, ska kika in AquaDecor! :)
Dom har riktigt fina bakgrunder och moduler men jag tycker att deras hemsida suger. Asjobbig att navigera på IPad iaf.. ?
Har själv vart grymt sugen på att beställa något från Aquadecor... Många + i kanten från mig. Deras sätt att ta beställningar och göra bakgrunden helt utefter ens specifikationer är riktigt bra. Sedan kostar de ju så klart en slant, men det kan helt klart vara värt i mina ögon.

Har för övrigt tittat och klämt på rockzolids trämoduler hos Kent i Nol, och de är sjukt bra. Kunde faktiskt inte ens avgöra om det var riktigt eller fake till en början... Typ lika trovärdiga som deras stenar!
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.