Akvarium och teknik

»

För liten akvariebänk?

Står inför ett dilemma. Skulle ni våga ställa ett helglasakvarium på en bänk som är 5mm för kort både på längden och djupet?:confused:
Det är på 240 l
Ja lätt. Inga probs :)
[QUOTE=Erib;11336]Ja lätt. Inga probs :)[/QUOTE]

ok

Dock får jag höra olika bud hela tiden efter ha frågat runt lite.

:eek:
har haft mitt 74 liters med ca 2 cm utanför på båda sidorna i säker 1.5 år nu, visst inte lika mycket antal liter. Men jag kan säga att det är toklungt :)
Vill man vara helt säker ska man inte ha akvarium eller rinnande vatten i huset överhuvudtaget.
Det enda man kan vara helt säker på när det gäller akvarium är att dom läcker förr eller senare.....

Jag har ett 300+ liters som sticker ut ca 10 cm åt alla håll.....8-))....slå det om ni kan. Inget att rekomendera dock.
min polare lånade ett 64 liter av mig som stack ut 5cm på en bänk. sprack efter 3 veckor. bottenrutan :)
Lägg en träskiva + frigolit under karet, som har samma mått som karet då givetvis. om du är nojjig :)
Jag hade ett 250 liters på en gammal skohylla med gavlar som stack upp, dvs karet stod endast på kanterna :p Så dina 5mm kan du vara lugn med :)
Hehe det låter ju lugnande :D
Jag hade inte chansat, men ja, jag chansar sällan. Dock har jag ändå fått vatten på golvet. :P
hur tjockt är glaset? är det 5mm eller mer så har du ju stöd för hela botten :) känner en kunnig akvarist, han hade ett hemmabygge ca 800L stående på en bänk. den var 20 cm för grund på djupet och det gick fint. som han själv sa. Lite sport ska det va :)
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.