sf_other

»

Vad är det för catfish?

Som rubriken lyder vad är detta för fisk??
Clarias Batrachus
Mycke trevlig fisk som många som haft dom har en hatkärlek till är min uppfattning. Har själv 4 stycken mellan 30 och 55cm och ska hämta två till så snart jag är på plats i nya lokalen. Mycket aktiv simmare som enbart skall gå med robusta fiskar. Äter allt dom kommer över
Skrivet av TobiasKing
Mycke trevlig fisk som många som haft dom har en hatkärlek till är min uppfattning. Har själv 4 stycken mellan 30 och 55cm och ska hämta två till så snart jag är på plats i nya lokalen. Mycket aktiv simmare som enbart skall gå med robusta fiskar. Äter allt dom kommer över
Dom är mycket fina. Får se om det blir en sådan eller ej. Känns som en chansning med mina gars dom är bara runt 12-15 cm känns som att dom kanske blir middag om man släpper ner en 30 cm Clarias Batrachus
Skrivet av OscarOberg
Clarias Batrachus
Tack för snabbt svar ?
Skrivet av zion
Dom är mycket fina. Får se om det blir en sådan eller ej. Känns som en chansning med mina gars dom är bara runt 12-15 cm känns som att dom kanske blir middag om man släpper ner en 30 cm Clarias Batrachus
Om inget annat så kommer dom att stressa ihjäl dom. Det är en sjukt aktiv och nyfiken fisk som är jävligt bufflig av sig. Kolla i min bildtråd där ska finnas nått matningsklipp där man ser hur dom är.
Skrivet av TobiasKing
Om inget annat så kommer dom att stressa ihjäl dom. Det är en sjukt aktiv och nyfiken fisk som är jävligt bufflig av sig. Kolla i min bildtråd där ska finnas nått matningsklipp där man ser hur dom är.
Okej då blir det ingen sådan nu iallafall. Då är det väll bara att skaffa ett till kar ^^
Skrivet av zion
Okej då blir det ingen sådan nu iallafall. Då är det väll bara att skaffa ett till kar ^^
Bara köra;) dom är rätt lätta att få tag i periodvis. Kostar ingenting alls. Växer som ogräs och är sjukt mysiga i grupp i min mening. Blir rätt stora dock blir 50-60cm och ska vara en oerhört god matfisk har jag hört. Odlas som matfisk lite här och var i världen.
Skrivet av TobiasKing
Jäkligt stökig fisk enligt mig, bufflig och stressande. Kan lätt bli en fisk man stör sig på, inte minst för att man tycker att den stör sina tankmates. Men det är min åsikt det.. Kan tänka mig att dom gör sig rätt bra i en större pool som du har eller damm. Den kräver absolut sitt utrymme
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.