Har fått kopplat in min Foscam R4 nu. IP-kamera, typ övervakningskamera för er som inte har en dyning om vad det är.
Funkar fint, men! Jag hade velat kunna streama den som en webcam. Eller åtminstonde kunna komma åt den utan möjlighet till att styra den.
Så att man t.ex kan låta den vara öppen för rovfisk.se då och då om man vill det.
Någon som har någon erfarenhet av det ?

Skrivet av djr83
Det är inte så svårt att göra men problemet är att kameran ofta inte klarar av att skicka flera streams samtidigt (en per person som tittar). Man behöver skicka det till en mellanpart, som sen alla tittare ansluter till. Det är lite krångligare och det är ofta enklare att bara använda en tredjepartstjänst för det, typ
https://www.ipcamlive.com/
Problemet med det är att det sällan är gratis.
Ungefär det jag kommit fram till också tyvärr :(
Trodde faktiskt att det fanns bättre möjligheter att använda den att streama med när jag köpte den. Menmen, kul att jag kan kolla på fiskarna när jag vill iaf :)

Skrivet av Wur
OBS sänder väl alltid vidare till en tjänst? Nog för att man kan streama till Youtube eller Twitch då...

Skrivet av djr83
OBS sänder väl alltid vidare till en tjänst? Nog för att man kan streama till Youtube eller Twitch då...
jag missuppfattade problemet och ja du har helt rätt
Det är ju ett alternativ iofs.
Får kika lite på det. Men å andra sidan tror jag inte att jag kommer dra några stora tittarsiffror heller. :P
Är väl mer att det hade kunnat vara kul någon gång då och då att ha igång den så dom som vill kan få ta en kik på hur det ser ut :)
Den lösningen kräver ju också att du har en dator igång hela tiden.

Skrivet av djr83
Den lösningen kräver ju också att du har en dator igång hela tiden.
Jo, men det har jag i princip alltid ändå. Så det är inget problem. :)
Fick ju ett kontor/akvarierum i nya husdelen. Datorn står 1m ifrån akvariet typ!