Bilder och filmer

»

Oscars källare

1/16
Flytten till huset är igång och mitt akvarierum ska nu ta form.
Ojoj...det där kommer nog bli kalasbra ???
Skrivet av OscarOberg
Vatten och avlopp i rummet bara så är saken biff;)
Skrivet av MichaelNordlund
Ojoj...det där kommer nog bli kalasbra ???
Ja det ska bli ett riktigt nöje att kånka in allt och bygga något bra här i höstrusket?
Något spartanskt inrett än så länge hos smårockorna. Blir väl någon rot och ev något sandkorn här framöver, även om jag diggar ett naket kar så som det är nu också så vill jag nog försöka närma mig en något mer naturtrogen miljö tillslut
Skrivet av TobiasKing
Vatten och avlopp i rummet bara så är saken biff;)
Absolut, golvbrunn finns alldeles utanför dörren till rummet om det skulle behövas någon gång. Men pannrummet och tvättstugan finns vägg i vägg så det är lätt fixat. Drar snart in vatten genom väggen och sätter en tappkran där och även en spilltratt för vattenbyte och ansluter avloppet på andra sidan väggen.
Det ska vara så smidigt som möjligt?
Skrivet av OscarOberg
Absolut, golvbrunn finns alldeles utanför dörren till rummet om det skulle behövas någon gång. Men pannrummet och tvättstugan finns vägg i vägg så det är lätt fixat. Drar snart in vatten genom väggen och sätter en tappkran där och även en spilltratt för vattenbyte och ansluter avloppet på andra sidan väggen.
Det ska vara så smidigt som möjligt?
Fan bara köra ett dripsystem med auto VB. Byta en 20L per dag ellef nått sånt.
Nu har jag nästan överansträngt den delen av hjärnan som hanterar aquascapefrågor. Bäst jag varvar ner nu..
Julas blästersand blandat med vit akvariesand från Hornbach och en näve snäckskalskross. Samt ett stycke rot
Skrivet av OscarOberg
Nice. Lite albinos också ja :)
https://youtu.be/Vu_e5S2Z7Lw
Äntligen börjar några av Ntt’s sig fram. Varit riktigt skraja sen flytten.
Det finns inget tråkigare än fega dats?
Skrivet av OscarOberg
https://youtu.be/Vu_e5S2Z7Lw
Äntligen börjar några av Ntt’s sig fram. Varit riktigt skraja sen flytten.
Det finns inget tråkigare än fega dats?
Nice. Är albinosen från duke?
Aaaaaahh! Min nya favorittråd bland de nyligen startade... ? Ska bli supersköj att följa. Hur ser planerna ut för akvarierummet?

Ser grymt trevligt ut nu i karet i alla fall. ?Blev riktigt bra med lite rötter och sand. Även om jag också kan hålla med om BB kan vara riktigt cleant.

Skrivet av faltaren
Nice. Är albinosen från duke?
Tack! ?Ja precis, dom är från duke. Det var dom som Mark avslöjade på fb att de skulle till Sverige
Skrivet av OscarOberg
Tack! ?Ja precis, dom är från duke. Det var dom som Mark avslöjade på fb att de skulle till Sverige
Aha ?
Skrivet av HampusH
Aaaaaahh! Min nya favorittråd bland de nyligen startade... ? Ska bli supersköj att följa. Hur ser planerna ut för akvarierummet?

Ser grymt trevligt ut nu i karet i alla fall. ?Blev riktigt bra med lite rötter och sand. Även om jag också kan hålla med om BB kan vara riktigt cleant.

Tack! ☺️ Det som ligger närmast i planerna är att få in nästa kar med samma mått på höjd och djup men 200 långt istället, dvs 200x80x50, bygga ställning och sump till den. Massor med planer finns det men det får utvecklas lite allt eftersom tänker jag?
Skrivet av OscarOberg
Tack! ☺️ Det som ligger närmast i planerna är att få in nästa kar med samma mått på höjd och djup men 200 långt istället, dvs 200x80x50, bygga ställning och sump till den. Massor med planer finns det men det får utvecklas lite allt eftersom tänker jag?
Var ska 10kubiken stå? ?
Skrivet av faltaren
Var ska 10kubiken stå? ?
Haha! I det hörnet!?
Njaa, en 10kubikare kommer det troligtvis inte att bli. Men någonstans runt 5kubik hoppas jag på att jag får tummen ur och bygger lite längre fram.
En vacker dag?
Skrivet av OscarOberg
Haha! I det hörnet!?
Njaa, en 10kubikare kommer det troligtvis inte att bli. Men någonstans runt 5kubik hoppas jag på att jag får tummen ur och bygger lite längre fram.
En vacker dag?
Gött det. Lagom är tråkigt ?
Nice! Riktigt goa mått.

Jag tycker nog man borde ha ett kar som är så stort att ena handen precis räcker till för att räkna hur många kubik det är. Behöver man båda händerna så är det så klart ännu bättre...Men behöver man lägga till fler händer så kanske det gått över styr.

Men 5 kubik är klart lagom! ?
Skrivet av HampusH
Nice! Riktigt goa mått.

Jag tycker nog man borde ha ett kar som är så stort att ena handen precis räcker till för att räkna hur många kubik det är. Behöver man båda händerna så är det så klart ännu bättre...Men behöver man lägga till fler händer så kanske det gått över styr.

Men 5 kubik är klart lagom! ?
Haha exakt!?
Än är även 5kubikare bara i drömstadiet men för eller senare blir det av
1/16
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.