Tänkte att jag skulle lägga ut lite bilder på mitt akvarium. och jag tackar för all hjälp man fått här på forumet annars hade jag aldrig haft dom fiskarna jag har idag :) trevlig kväll på er alla och hoppas att bilderna duger ;)
Ser ut att vara en härlig skara fiskar du har där i. Vad kör du för belysning på karet?
jag har 2 st Aquael Leddy Smart Sunny 6500K Som egentligen är till nanno akvarium som kvälls belysning sen har jag 2 st aquael till fast 950 långa @svampus
Nytt tillskott av fisk idag :) Knivfisk (tiger)

Skrivet av zion
Nytt tillskott av fisk idag :) Knivfisk (tiger)
Snygg! Hur mycket kostade den och hur stor blir den?

Skrivet av djr83
Snygg! Hur mycket kostade den och hur stor blir den?
Tack :) Den kostade 759:- blir ca 25-30 cm

Skrivet av zion
Tack :) Den kostade 759:- blir ca 25-30 cm
Synd att den inte blir större, hade gärna haft en själv... bra köp iaf!
I dag var det ytligare ett besök till akvarielagret för att se om dom fått in något roligt. det var en rot. 2 st delhezi samt 2 st senegalus.
sen har jag black ghost och tiger knivfisken i samma kar jag hoppas att det kommer funka mellan dom. för vad jag har läst så ska man inte ha 2 st eller fler knivfiskar i samma kar? sen laddade jag upp en bild på en gammal mal som jag haft ett tag LDA031 om jag inte minns fel. och 1 utav fengäddorna som jag haft ca 1,5 månad. som har vuxit ganska mycket och snabbt. :) sen en liten makeover i akvariet också. trevlig kväll på er alla :D
Blev ju snyggt! Och små härliga monster.. ?
Ang. flera knivfiskar i samma kar så är det väl ungefär som du säger - man bör egentligen inte ha två st i samma kar. Antingen en ensam eller många... Men det måste inte alltid sluta illa, även om det tyvärr finns en risk för det. Håll koll, oftast märker man ganska fort om de inte går ihop och då är det enkelt åtgärdat genom att sära på dem.

Skrivet av HampusH
Blev ju snyggt! Och små härliga monster.. ?
Ang. flera knivfiskar i samma kar så är det väl ungefär som du säger - man bör egentligen inte ha två st i samma kar. Antingen en ensam eller många... Men det måste inte alltid sluta illa, även om det tyvärr finns en risk för det. Håll koll, oftast märker man ganska fort om de inte går ihop och då är det enkelt åtgärdat genom att sära på dem.
ja dom var riktigt små. och knivfiskarna får jag ha lite koll på. :)
Tänkte lägga upp lite mer bilder på mitt akvarium. och en liten uppdatering om vad jag har nu. samt en liten fråga om tigerfiskarna ;)
1 st Polypterus senegalus albino
2 st Polypterus senegalus
5 st polypterus delhezi
3 st öronål
1 st black ghost
1 st tiger knivfisk
2 st fyrbandad tigerfisk?? (Datnioides polota) är det rätt? :)
Trevlig kväll på er alla :)
Snyggt! Roten är brutal...
Datten är en solklar D. polota. Just handelsnamnet "fyrbandad" har jag hört någon gång, men det används väldigt sällan vad jag vet. De engelska handelsnamnet är något mer etablerade skulle jag säga, och förkortningarna ännu mer. I detta fallet är det som sagt AT, som står för "American Tigerfish". Du kan kika i vårt artregister om du är nyfiken på hela släktet, finns lite info och bilder att kika på. ?

Skrivet av zion
Hej allesammans. :D
Ännu mer bilder på mitt akvarium och mina fiskar. Men först och främst vill jag tacka
CizziB och hennes man för riktigt fina fiskar, Samt ett jätte trevlig och lärorikt besök. så nu läger jag upp bilder på fiskarna jag fick med mig hem. Samt bilder på akvariets dags belysning och kvälls belysning.
sedan några bilder på egen gjorda lysarmaturer som jag gjort. :)
Ser bra ut ?
Vi hörs lite längre fram angående den fjärde. Bara fråga om du undrar nått.
Kul! Bra köp... ?
Intressant där med belysningen, care to berätta more?

Skrivet av HampusH
Kul! Bra köp... ?
Intressant där med belysningen, care to berätta more?
menar du varför jag har kvälls och dags belysning eller hur jag gjort armaturerna? :)