Min gar har antagligen skrämts in i glaset med bruten rygg som resultat. Lider stackarn nu? är det bäst att avliva eller kan ryggen läka?
Trist! ? Jag skulle nog säga att det kan läka, men fiskens rygg kommer inte gå tillbaka till att vara rak. Om den läker så kommer den förbli krokig. Ser den ut att kunna simma, hämta luft och äta utan problem? I så fall så borde du inte behöva avliva den. Om den lider eller inte vågar jag inte avgöra, men jag antar att en skada är = smärta. Sen så läker det ju antagligen med tiden, och då borde den i så fall sluta lida.
Om du märker att fisken har svårt att simma, hämta luft och / eller äta framöver så skulle jag nog överväga att avliva fisken dock.
Baserat på ingenting så tror jag inte att den lider rent smärtmässigt. I övrigt håller jag med, kan den simma tillräckligt bra för att kunna äta normalt så kan man ha den kvar, kan den inte det så bör den avlivas.
Mer eller mindre krokig kommer den alltid att vara. I just det här fallet så kommer den nog att vara rätt så krokig och inte räta ut sig speciellt mycket.
Den klarar av att ta luft och förflytta sig runt i Akvariet men jag skulle inte riktigt kalla de att simma. bakdelen hänger inte riktigt med och skapar ryckningar. =( fan också

Skrivet av Darkimpulses
Den klarar av att ta luft och förflytta sig runt i Akvariet men jag skulle inte riktigt kalla de att simma. bakdelen hänger inte riktigt med och skapar ryckningar. =( fan också
Troligtvis kommer den inte att bli bättre när skadan är så pass allvarlig.
Då får han kila vidare tyvärr. Tack för svaren!
Beklagar! Ibland suger hobbyn... ?