Akvarium och teknik

»

Akvariedator.?

Går i planerna på att skaffa mig en styrdator för all teknik till karet när det väl kommer på plats igen.

Har spanat in mig på Profilux 4. Men har ingen erfarenhet utav sådana enheter eller sensorer över huvudtaget.
Tror inte att själva inställningarna på den är helt överjäkliga, så det borde jag nog kunna hantera efter lite pillande.

Men, har inte någon aning om alla extraprylar man behöver.

Det jag tänkte köra är ju diverse sensorer. pH, temp, redox?
Sedan även styrning för värmare, belysning och kanske "automatisk" vattenpåfyllning.

Är det något man bör tänka på innan man beställer hem och börjar pilla eller är det bara att köra på trial and error? :P

Finns ju några där ute som hållt på en del med sådant, så kanske någon som har lite tips på vad man bör satsa på för prylar.
Skrivet av ericzon
Går i planerna på att skaffa mig en styrdator för all teknik till karet när det väl kommer på plats igen.

Har spanat in mig på Profilux 4. Men har ingen erfarenhet utav sådana enheter eller sensorer över huvudtaget.
Tror inte att själva inställningarna på den är helt överjäkliga, så det borde jag nog kunna hantera efter lite pillande.

Men, har inte någon aning om alla extraprylar man behöver.

Det jag tänkte köra är ju diverse sensorer. pH, temp, redox?
Sedan även styrning för värmare, belysning och kanske "automatisk" vattenpåfyllning.

Är det något man bör tänka på innan man beställer hem och börjar pilla eller är det bara att köra på trial and error? :P

Finns ju några där ute som hållt på en del med sådant, så kanske någon som har lite tips på vad man bör satsa på för prylar.
Jag kör p4an. Du behöver garanterat en powerbar. Sen allt annat är lite efter behov. Det är trial an error som gäller. Det tar sin tid att lära sig allt men den kommer efter hand. Håller på med den programmerbara logiken nu. Men den är lektion 225 ?. Väldigt bra grejer för övrigt. Stabila, värdena stämmer osv.
Finns lite set att köpa. Typ megaset tex
Skrivet av faltaren
Finns lite set att köpa. Typ megaset tex
Japp, sett lite sånt på ebay från USA. Vart har du köpt ifrån?
Skrivet av ericzon
Japp, sett lite sånt på ebay från USA. Vart har du köpt ifrån?
USA? De är ju från Tyskland ?. Kolla aquaristic.net, aquapro2000.de
Skrivet av faltaren
USA? De är ju från Tyskland ?. Kolla aquaristic.net, aquapro2000.de
? får Kika in dom sidorna! :D
Skrivet av ericzon
? får Kika in dom sidorna! :D
Gör så. Sen antar jag du kollat aquariumcomputer.com
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.