Channor

»

Channa marulius, för och nackdelar?

Helt ny art för mig, dock ej köpt dem än.

Någon som haft dem som kan berätta lite om dem, för och nackdelar?

De kan bli rätt stora har jag förstått, men tror ni att ett 720L klarar av att hålla ett par?

Då säljaren säkert sitter på detta forum, så skulle det vara väldigt ironiskt om han svarade.
Ska börja min google research nu och se vad jag hittar, men de ser fantastiskt fina ut och det hade varit kul att hålla fler channor, speciellt eftersom dessa växer till sig bra, bra mycket större än mina channa pulchras.

Man vill ju att sina fiskar ska må så bra så möjligt, därför aldrig fel att försöka suga åt sig så mycket information man kan.

Tycker mod att det redan finns en tråd om detta så får ni gärna sammansvetsa den.

Ha en trevlig måndag kväll!

Mvh
Dom blir stora så ett 720 kommer man inte långt med, kan vara en bra början om man har en plan på ett mycket större senare.
Channor är ju bra på de viset att dom är slanka och smidiga. Dom kräver fortfarande yta men inte simyta som en arowana eller paroon.

Marulia-komplexet tilltalar mig enormt ? Finns många varianter och fångtsplatser. Ofta en iakttagande personlighet.
Tyvärr, en av dom största channorna. Har haft aurolineatus och marulius men inte blivit längre än 20~ cm när jag gjort mig av med dom.

Ett välplanterat 720 håller kanske i 1-2 år. Beroende på hur du matar och vad dom tycker om varandra.
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.