Hoj, såg detta i dag och känns inge bra. Nån som kan assistera?
Tyvärr svårt som satan att få en bra närbild. I övrigt ser han fin ut, fenor o färg är superfina och äter som vanligt. Matar enbart oskalade räkor och hikari jumbo sticks typ varannan gång-ish.

Skrivet av faltaren
Hmm svårt att se.
Ja han är svår att fota när inpå. Går ju direkt in i "ÖJJ VA GÖR DU PÅ MIN TOMT HORUNGE" mode och grötar runt..

Skrivet av Wur
Ja han är svår att fota när inpå. Går ju direkt in i "ÖJJ VA GÖR DU PÅ MIN TOMT HORUNGE" mode och grötar runt..
Haft hit på någon fisk men det var ljust i hålet.

Skrivet av faltaren
Haft hit på någon fisk men det var ljust i hålet.
Ja jag tycker inte riktigt det stämmer med bilderna jag hittar heller. Detta är mer av en grop bara..

Skrivet av Wur
Ja jag tycker inte riktigt det stämmer med bilderna jag hittar heller. Detta är mer av en grop bara..
Mm och bara en? Kanske är något annat
Aldrig hört om en channa som får HiH.
Däremot brukar gamla channor bli knöliga och allmänt dassiga med tiden. Mina channor och fått liknande små hål eller tappat ett fjäll på huvudet.
Det som brukar lösa alla ormskalleproblem: sluta mata och låt den vara. Så länge du inte matar eller stressar den(byter vatten eller liknande) så brukar alltid channor rätta till sig...konstigt nog.

Skrivet av Sjebbe
Aldrig hört om en channa som får HiH.
Däremot brukar gamla channor bli knöliga och allmänt dassiga med tiden. Mina channor och fått liknande små hål eller tappat ett fjäll på huvudet.
Det som brukar lösa alla ormskalleproblem: sluta mata och låt den vara. Så länge du inte matar eller stressar den(byter vatten eller liknande) så brukar alltid channor rätta till sig...konstigt nog.
Nej jag tyckte också det kändes konstigt att han skulle få det.. Han är ju lite krokig och knölig sedan födsel vad det verkar så det kanske inte är så konstigt antar jag. Blev bara lite orolig och får hålla koll på han framåt.
Haha, lite kul att lösningen för channor är motsatsen till andra fiskar.
Ja, det är rätt märkligt men mer sant än man tror.
Återkom om ett par dagar ?