Några tips där? Mina ena hona slaktar min svärdsplanta jag testat med. Valle? Crinum? Java?
Svärdsplantor och anubias kan man med fördel knyta fast i rötter, då lär dom klara sig ifrån att bli uppträda iaf.

Skrivet av Sjebbe
Svärdsplantor och anubias kan man med fördel knyta fast i rötter, då lär dom klara sig ifrån att bli uppträda iaf.
Java menar du? Svärdsplantan har hon slaktat bladen. Biter sönder/av dem.

Skrivet av faltaren
Spännande att sitta på en veggorocka D:

Skrivet av faltaren
Det mesta går att knyta fast, men har haft mest framgång med dessa två.
Då är det en annan femma, om hon biter och sliter i bladen vet jag faktiskt inte. Flytväxter?
Både anubias och valle har klarat sig ifrån både min motorovalp och min fei feng än sålänge.

Skrivet av TobiasKing
Både anubias och valle har klarat sig ifrån både min motorovalp och min fei feng än sålänge.
Ja tänkt testa de med. Hur stor är valpen? Frågan är hur det går när den växer

Skrivet av faltaren
Ja tänkt testa de med. Hur stor är valpen? Frågan är hur det går när den växer
Ca 13 cm över disk just nu.

Skrivet av RuinedSoul
Lite så ja. Kanske är understimulerade? Köpa en boll..

Skrivet av faltaren
En boll med mat i kanske funkar :)

Skrivet av faltaren
Min bd/leo hane har fetish på att bolla med lavasten och kol sten. Låter jävel ibland på botten där glaset är blottat.
Å nej! Inte ett dugg risky?

Skrivet av Simon
Min bd/leo hane har fetish på att bolla med lavasten och kol sten. Låter jävel ibland på botten där glaset är blottat.
Å nej! Inte ett dugg risky?
Haha låter som en plan. Verkar behöva lite stimulans
Anubias och javaormbunke tror jag är de bästa alternativen. Särskilt om de får tid att fästa sig med sina rötter på typ en lavasten eller en rot. Då rubbas de inte särskilt lätt. Jag hade en gigantisk anubiasplanta i mitt gamla 1500 liters förr, med bland annat en brötigt SB RTC och min marble motoro hane. (Se klipp). Det fungerade väldigt bra, dock var min belysning lite bristfällig (tror jag) för växten så den tynade bort efter ett tag.

Skrivet av HampusH
Anubias och javaormbunke tror jag är de bästa alternativen. Särskilt om de får tid att fästa sig med sina rötter på typ en lavasten eller en rot. Då rubbas de inte särskilt lätt. Jag hade en gigantisk anubiasplanta i mitt gamla 1500 liters förr, med bland annat en brötigt SB RTC och min marble motoro hane. (Se klipp). Det fungerade väldigt bra, dock var min belysning lite bristfällig (tror jag) för växten så den tynade bort efter ett tag.
Vad är de för fisk som är upp och missar räkorna hela tiden?

Skrivet av HampusH
Mm får väl bli så. Tänkte sätta dem rätt högt. Sen ska jag testa valle med. Växer snabbt som fan när den väl är igång.