hm har länge velat ha en sådan tycker dom e riktigt coola och tror dom skulle funka me min setup av fisk dvs pollys f gar lungfisk. E d ngn som har erfarenhet av dessa å finns d ngn här som har ngn me lite size? Bilder å info e uppskattat.
Peace
Lat namn?.Lite sugen på en gobbe men då helst Dormitator maculatus=).
Oxyeleotris marmorata antar jag. Cpt. Migraine har en om jag inte minns fel, som även växer sjukt långsamt om jag inte minns fel igen...
Svampus han före, men d e precis en sån ja menar. Ok d viste ja inte att han hade, vet dock att zack på gammla forumet hade en, kanske ska höra me han om han har den kvar.
fyfan dom va riktigt fräna.Tråkiga med stora goby´s e väll att dom är snuskigt inaktiva!?.Eller är det nåt ja bara fått för mig?.Maculatusen skulle vara relativt aktiv har jag hört,enbart därför den var av intresse.Men den ni la upp här är ju mkt ballare i utseendet!=).
I like inaktiv fish hehe pallar inte me nå hets:-) aa dom e super coola. vissa säger att dom inte går å ha me andra fiskar å vissa säger tvärt om. d finns på imazo tror ja d va för 97kr men typ 4-7cm å d e ju i minsta laget. Ingen som sitter på en typ 20+cm som behöver nytt hem haha
Mm dom e så coola men vart ska ja ha den då d finns ingen plats :-( skulle du ha karet btw?
hehe det får inte plats under ställningen om det e standardmått?=/.ska jaga rätt på 2 54or tänkte jag=).
det går ruskigt långsamt.. han kommer ut till mat, resten av tiden spenderar han med att spela död.. ibland flytar han helt sonika förbi i strömmen.. ser helt bisarrt ut..
[QUOTE=Cpt Migraine;10491]det går ruskigt långsamt.. han kommer ut till mat, resten av tiden spenderar han med att spela död.. ibland flytar han helt sonika förbi i strömmen.. ser helt bisarrt ut..[/QUOTE]
haha en fisk helt i min smak då:P trögflytande! hur stor e din?bild?
Leopoldi: Kikade på den för någon vecka sen. Var bra size!
är det en marmorgoby och inte en triblalbla stenfiskus?
Ingen aning....😲😲😲
Marmorgoby är väl inte giftig heller? jag tycker bilden föreställer en Batrachus trispinosus, dem är däremot giftiga...
Jag hade 2st som växte någon mikrodel av en millimeter på det halvår jag orkade med dom. Opius hade/har en också som gick från kanske 6 till 10cm på 1,5 år. Rätt imponerande faktiskt, hur jävla värdelös tillväxt något kan ha.
Edit: Fisken på bilden är en marmoratus, inget snack.
jo, det är helt klart en marmoratus på bilden.. dock vet jag att de har en trispinosus som trycker i ett kar som de säkert vill frigöra.. undrar om de faktiskt har en marmorgoby eller om de har fel fisk på bilden bara.. råmärkligt..
jepp, hade jag vetat hur långsamt det går hade jag nog försökt hitta ett större ex..
ah, vid närmare syn är det visst det... :o
Finn s en marmoratus på lagret. 20 cm 795 pix !!!!
Sen finns det en annan art som heter Eliotris. 15 - 18 cm. 300 pix fr Akv teknik.
Sugen på Goby. Dom är balla fiskar. Om man har saltvatten finns det mängder
med häftiga gobys. Det har man inte :(