Bilder och filmer

»

Nordlunds aquatiska

1/3
Några bilder på några kar.
Skrivet av MichaelNordlund
Äntligen delar han med sig!! Sjukt najs fiskrum det där asså.

Är vivariumdelen på det stora karet byggt så från början eller har du "bara" ställt en kub uppochner på karet och tagit bort en sida?
Skrivet av Wur
Äntligen delar han med sig!! Sjukt najs fiskrum det där asså.

Är vivariumdelen på det stora karet byggt så från början eller har du "bara" ställt en kub uppochner på karet och tagit bort en sida?
Byggde det i sommras, är typ en kub som hänger från taket. Insidan är lackad med epotex, bakgrunden är gjord med fogskum och hygrolon.
Byggde det i sommras, är typ en kub som hänger från taket. Insidan är lackad med epotex, bakgrunden är gjord med fogskum och hygrolon.
Coolt! Finns en risk att jag snor den idén i framtiden, gillar det verkligen.
Så där jaa... ??? Grymt härligt rum och grymma kar.

Lungfisken! Räkan! Menarambos! Fantastiska djur... Berätta gärna mer om lungfisken speciellt! Typ ålder, storlek, beteende, matvanor, hur den funkar med andra fiskar osv. ?
Skrivet av HampusH
Så där jaa... ??? Grymt härligt rum och grymma kar.

Lungfisken! Räkan! Menarambos! Fantastiska djur... Berätta gärna mer om lungfisken speciellt! Typ ålder, storlek, beteende, matvanor, hur den funkar med andra fiskar osv. ?
Tack!
Haha...det är ju maculatus! ?
Lungfisken har jag bara haft i drygt ett år...den är väl runt 60 typ. Vuxit bra på slutet, var 40 när jag fick den. Den är helt galet charmig...vet exakt när den ska få mat och kommer oftast ut när man kollar till den. Matar den i princip varje dag med en nypa pellets eller nån mussla/räka. Har bara provat småfisk med den, det verkar funka bra...tror den skulle klippa större fisk rätt så omgående. Den verkar hugga på reflex såfort något rör sig vid nosen.
Helt klart en fisk jag aldrig kommer göra mig av med!

Räkan är brutal. Blev sjukt grov efter den ömsade igår...en riktig "wtf-känsla" när jag såg den. Bara kroppen är 18cm nu...heeelt sjukt.
Tack!
Haha...det är ju maculatus! ?
Lungfisken har jag bara haft i drygt ett år...den är väl runt 60 typ. Vuxit bra på slutet, var 40 när jag fick den. Den är helt galet charmig...vet exakt när den ska få mat och kommer oftast ut när man kollar till den. Matar den i princip varje dag med en nypa pellets eller nån mussla/räka. Har bara provat småfisk med den, det verkar funka bra...tror den skulle klippa större fisk rätt så omgående. Den verkar hugga på reflex såfort något rör sig vid nosen.
Helt klart en fisk jag aldrig kommer göra mig av med!

Räkan är brutal. Blev sjukt grov efter den ömsade igår...en riktig "wtf-känsla" när jag såg den. Bara kroppen är 18cm nu...heeelt sjukt.
Men det där vet jag juuuu. Jag tänkte ju skriva förnamnet, "paretroplus"... Tittade ändå på meningen en extra gång så jag hade stavat rätt just för cyklisterna, haha! ? Jag är för trött.

Grymt. Ett riktigt wetpet med andra ord! Låter ju helmysig. Kul att den fungerar med småfisk också! Man har ju mest hört om att de afrikanska arterna ska vara rätt lömska, haha. Lungfisk är lätt en fisk jag vill skaffa längre fram.. Har vart nära på att skaffa en SALF, men jag känner att jag skulle vilja ha den som wetpet och inte i ett communitykar liksom. Annars är det ju AUL som står väldigt högt upp på min lungfisklista. ?

Haha, kan tänka mig att räkan börjar bli sådär "ska jag verkligen stoppa ner handen i karet"-stor nu... ?

Vad fasen, jag har helt missat att du har smugit upp en bildtråd! Grymt tjusiga bilder :D Lungan alltså, vilket as den är!
Räkan har ömsat nu igen...börjar bli imponerande på riktigt!
image
?
Visste inte att det fanns så stora sötvattensräkor!
Nu saknar jag de gamla kräftorna jag hade ännu mera! Måste skaffa mig några sådana där så snart flytten är över ☺️
Skrivet av djr83
?
Visste inte att det fanns så stora sötvattensräkor!
Macrobrachium släktet är rätt maffiga! Kallas ju jätteflodräkor på svenska tror ja.

... saknar min lungfisk ”lunkan Lundquist” ... ?
Och ja dom är extremt reflex huggande då dom har extremt dålig syn. Min brukade ligga och bara vänta när han blev hungrig ( vilket är typ jämt) på att nåt ska åka förbi.
Oftast var det tigrarna som han snappade efter, oturligt för honom då tigrarna då blev extremt förnärmade så dom dängde till honom så det bara smällde i karet haha.
Aldrig sett en sån syn på en tiger. - Huuur vågar duuu!?!?

Helt otroligt fina kar Michael!
Jävla hummer...
Skrivet av Zero0ne
Macrobrachium släktet är rätt maffiga! Kallas ju jätteflodräkor på svenska tror ja.

... saknar min lungfisk ”lunkan Lundquist” ... ?
Och ja dom är extremt reflex huggande då dom har extremt dålig syn. Min brukade ligga och bara vänta när han blev hungrig ( vilket är typ jämt) på att nåt ska åka förbi.
Oftast var det tigrarna som han snappade efter, oturligt för honom då tigrarna då blev extremt förnärmade så dom dängde till honom så det bara smällde i karet haha.
Aldrig sett en sån syn på en tiger. - Huuur vågar duuu!?!?

Helt otroligt fina kar Michael!
Min fick dödstraff idag, platsen saknades efter fjollträskresan, den fick en chans i stora karet men förlorade en 1 vs1 mot en IT *scccchmack*!
Kungen av alla räkor!! Så djävulskt bajtig! ?
De där förvuxna armarna är faktiskt lite creepy... Men jag måste ha några framåt! Saknar verkligen mina gamla kräftor ibland. Vete tusan hur jag ska få dom att inte mörda varandra bara...
Sicka jävla armar... Jävla kran!
Skrivet av Sjebbe
Sicka jävla armar... Jävla kran!
Forumets reaktion...
1/3
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.