Rockor

»

Rockor som bråkar !

Har haft mina rock valpar i ett standard 720 under snart ett års tid. Vilket har funkat hyffsat. Men de sista månaden har jag märkt att min BD hane som är störst av mina rockor börjat små nagga i disken på min Henlei hona. Men han ger fullständigt fan i min Marble hona.
Så nu för 2 veckor sedan var det större karet igång. Så flyttade över BD hannen och Marble honan dit. Men lät Henlei honan vara kvar i 720 karet. Tänkte mest att hon behövde vila upp sig lite ifrån hanen.

Men så häromdan så tog jag beslutet att även flytta över henne till dom andra.
Man tänkte lite att kanske gnabbat berodde på att karet var nu rätt litet så det större karet så kanske dom inte behöver gå på varandra på samma sätt. Men klart som fan att det skall fortsätta gnabbas. Trodde att dom tjafsar lite i början sen är det bra när dom märker vem som är dominant etc. Men icke. Bd hannen nafsar till henne. Men mest för att hon hela tiden glider fram till honom. Ingen av dom ger sig. Eller ja några minuter en halvtimme ibland. Sen skall den ena eller den andra fram och gnabba.

Frågan är vad gör man? Addar en hane till som sätter ribban imot BDn. Eller får man helt enkelt sälja av en av rockorna?

Hjälp och tips mottages
Jag brukar dela av akvariet med ett kompost galler då är det lite svårare för bdn att nafsa. Kan ju funka med en hane till, men mina hanar kan inte gå i samma kar.
Skrivet av Päran
Jag brukar dela av akvariet med ett kompost galler då är det lite svårare för bdn att nafsa. Kan ju funka med en hane till, men mina hanar kan inte gå i samma kar.
Ja får väl ta och fixa fram ett galler. Dock så lutar det nog åt att hanen blir till salu. Men tycker det är konstigt att han ger fan i Marble honan? Men han föddes i juni förra året. Kan han verkligen redan vara könsmogen?
Nope det är han säkert inte, men prova ett tag med galler först. Fortsätter han att nafsa efter han varit i fängelse så kan du ta ställning sen.
Skrivet av Päran
Nope det är han säkert inte, men prova ett tag med galler först. Fortsätter han att nafsa efter han varit i fängelse så kan du ta ställning sen.
Här ser du att hon är inte jätte rund längre.
Men innebär detta att har man bara honor i samma kar så är det lugnt? Skall bara ordna fram ett galler som är 99x65.
Dock blir det nog att BD hanen får flytta. Vill ju ha lite harmoni i karet .. Och kanske få tag i en hona till istället
Tycker att det inte ser så farligt ut så fixsa galler imorrn så blir det fiint asså. Att tänka på är hona= stor.
Det verkar som att det är problem med live-notiserna så de avaktiveras tillfälligt.