Skrivet av Päran
Grattis till tillökningen! Du behöver snart fler akvarium?
De behövde jag för längesen?? har två 375or vi måste hämta och ett 540 som måste hämtas. Och kanske ett 325L och 310L?:)
Hur går det med dom små valparna? Börjat äta något?

Skrivet av OscarOberg
Hur går det med dom små valparna? Börjat äta något?
4 av 5 har ätit strömming. Provade med räka igår då åt bara 3 så lär fortsätta med strömming ett tag till känns de som tills alla äter som dom ska.
Här händer det grejer som vanligt! Gratulerar!! ?Intressant att de käkar strömming direkt. Vet inte om det spelar någon större roll med maten, men jag hade nog kört daggmask de första dagarna / veckorna till valparna. Eller det är i alla fall vad jag gör. Det är riktigt bra mat, och iomed att det är levande så är det ingen risk att någon inte äter det... Sen så är strömming extremt fett. Vet inte om det har någon påverkan på just valpar, men tror inte det är bra i längden i alla fall.

Skrivet av HampusH
Här händer det grejer som vanligt! Gratulerar!! ?Intressant att de käkar strömming direkt. Vet inte om det spelar någon större roll med maten, men jag hade nog kört daggmask de första dagarna / veckorna till valparna. Eller det är i alla fall vad jag gör. Det är riktigt bra mat, och iomed att det är levande så är det ingen risk att någon inte äter det... Sen så är strömming extremt fett. Vet inte om det har någon påverkan på just valpar, men tror inte det är bra i längden i alla fall.
Jag tror dom tar strömming pga att de luktar så mycke som de gör. Två har även tagit pellets idag då jag matar mantillan som går i samma kar med pellets:)
Tänkte köpa ett par burkar mask på måndag då jag ibte har nån odling igång. Dock har butiken bara xl metmask i lager. Skulle gärna kommit över typ lövmask istället.

Skrivet av TobiasKing
Jag tror dom tar strömming pga att de luktar så mycke som de gör. Två har även tagit pellets idag då jag matar mantillan som går i samma kar med pellets:)
Tänkte köpa ett par burkar mask på måndag då jag ibte har nån odling igång. Dock har butiken bara xl metmask i lager. Skulle gärna kommit över typ lövmask istället.
Det skulle inte funka med typ mjölmask eller zophobas?
Slängt på mer belysning idag. Skapligt nöjd

Skrivet av TobiasKing
Slängt på mer belysning idag. Skapligt nöjd
ITn skriker Bright light bright light.

Skrivet av Päran
ITn skriker Bright light bright light.
Tror han skrek efter mat. De är inte mat på söndagar då går man i kyrkan???

Skrivet av NiklasNisseAhlgren
Vad är det för lyse?
Ett silvana aquastarrör på 10000k och ett grow-luxrör i en gammal saltvattensramp
Den här hybridhanen växer för varje dag på mig och han verkar ha en växtspurt just nu. Så den får jag tacka @päran för en grymt fin rocka.
Sen lillvalpen är den enda av dom fem jag fick som verkligen står ut ur mängden. Dom andra valparna ser mest ut som motoros med mycke prickar då det lutar mot att pearlhanen är fader till valparna.
När man tar fram foderhinken ??
Råka bli två sugploppfiskar idag. En peckoltia maccus och en plecostomus av nå sort.

Skrivet av TobiasKing
Råka bli två sugploppfiskar idag. En peckoltia maccus och en plecostomus av nå sort.
De heter faktiskt dammsugarfisk... Frågan är ju då om du har nån grotta ifall de vill göra dammsugarvalpar? ?

Skrivet av ChristofferJonsson
De heter faktiskt dammsugarfisk... Frågan är ju då om du har nån grotta ifall de vill göra dammsugarvalpar? ?
Hahahahahaha. Inga grottor här inte?? men jag har fiskar som äter apor

Skrivet av TobiasKing
Hahahahahaha. Inga grottor här inte?? men jag har fiskar som äter apor
Provat mata med pinkies nån gång?

Skrivet av ChristofferJonsson
Provat mata med pinkies nån gång?
Faktiskt?? fick över pinkies vid matning av ormarna så slängde i en till cichlorna och den försvann illa kvickt??