Misslyckat Inköp..
1.
Betalar handpenning till södra glas..
2.
3 veckor senare ringer södra glas och medlar att akvariet är färdigt men att man fått en mindre färgskillnad och en av fogarna men man drar av 500kr om jag godkänner färgskillnaden..
3.
Åker till södra glas med bil och släp för att hämta akvariet. När jag kommer fram så är det fortfarande vatten i akvariet, och massor av silikonrester och skit på rutorna.. Har lite bråttom och inspekterar karet lite snabbt och konstaterar att alla fogar inte var raka och prutar lite till..
4.
Bjuder alla kompisar på pizza och får hjälp och bära in akvariet på rätt plats.. och märker nu att det finns betydligt flera brister i limningen och att man försökt att dölja det grövsta misstaget med hjälp av silikon..
Mittenstag
http://imgi.se/image.php?di=LM2H
När jag tog bort silikonet på undersidan av förstärkningslisten ser man bristerna i limningen
http://imgi.se/image.php?di=OUZ8
Det borttagna siliconet
http://imgi.se/image.php?di=5OIK
Ett av hörnen i nederkant, kolla luften som smugit sig in i limningen..
http://imgi.se/image.php?di=TTMZ
Ett annat hörn
http://imgi.se/image.php?di=Q2BA
Ett tredje hörn
http://imgi.se/image.php?di=U6LF
En översiktsbild över hela karet, vatten som är i akvariet är kvar sedan provtryckningen..
http://imgi.se/image.php?di=V6UX
4.
Kontaktar södra glas och dom erbjuder om limning av akvariet om jag betalar fullt pris.
Vi kommer överens om att dom ska föröka limma om det inom 1vecka.
3dagar senare ringer jag och frågar om man har möjlighet att fixa det inom den utlovade tiden, inga problem fick jag till svar..
1 vecka går då ringer jag upp södra glas och frågar hur det går, jo då man skulle limma akvariet samma kväll.
2 veckor går (Totalt 5te veckan sen beställning) jag ringer upp södra glas och frågar hur det går man lovar att limma akvariet denna kväll eller ge pengarna tillbaka..
Jag vill kunna sova lugnt om natten så jag valde att pengarna+utläggen jag har haft i samband med transporter..
Som ni märker har jag ingen större tilltro till södra glas kan också meddela att andra kunder också var missnöjda med andra kar, detta tros bero på att den ordinarie glasmästaren är pappaledig och man har kastat in någon annan på dess position